Δέκα γρήγοροι τρόποι για να απομακρύνετε το άγχος

Δέκα γρήγοροι τρόποι για να απομακρύνετε το στρες και το άγχος

Οι ιδέες σε αυτό το άρθρο έχουν σχεδιαστεί για να σας δώσουν ένα γρήγορο “ανέβασμα” όταν αισθάνεστε λίγο πεσμένοι ή νευρικοί. Φυσικά δεν μιλάμε εδώ για βαθιά κατάθλιψη ή έντονο άγχος – αυτό θα είναι θέμα άλλου εγχειριδίου. Αλλά αν δεν αισθάνεστε αρκετά καλά με τον εαυτό σας, πιθανόν να βρείτε αυτές τις συμβουλές χρήσιμες.

Απλά… ανέπνεε

Συνήθως, όταν είσαι ταραγμένος, η αναπνοή σου επιταχύνεται και γίνεται ρηχή και επιφανειακή. Αυτές οι αλλαγές στην αναπνοή συμβάλλουν στην πρόσθεση άγχους και στρες και σε κάνει να νιώθεις πιο άβολα από ότι ήδη είσαι. Μπορείς να αντιμετωπίσεις τέτοιες καταστάσεις με αυτή την γρήγορη τεχνική αναπνοής:

1. Τοποθέτησε το ένα χέρι στην κοιλιά σου και το άλλο στο στήθος σου.
2. Εισέπνευσε αργά, γεμίζοντας με αέρα πρώτα την κοιλιά και μετά το στήθος σου.
3. Εξέπνευσε αργά, λέγοντας χαμηλόφωνα τη λέξη «χαλάρωσε», καθώς ο αέρας βγαίνει.
4. Επανέλαβε τα βήματα 1 έως 3 για τουλάχιστον δέκα ολοκληρωμένες αναπνοές.

Βγαλ’το από μέσα σου…

Οι άνθρωποι είναι κοινωνικά πλάσματα. Όταν συνδέεσαι με άλλους, είναι πολύ πιθανό να αισθανθείς καλύτερα. Αν αισθάνεσαι πεσμένος, κάλεσε έναν φίλο και συζήτησε μαζί του αυτό που σε ενοχλεί. Ή κάλεσε κάποιον μόνο και μόνο για κουβεντούλα περί ανέμων και υδάτων. Όποιος και αν είναι ο λόγος που θα έρθεις σε επαφή με φίλους, είναι πιθανό να σε βοηθήσει.

Γίνε… μούσκεμα

Καθισμένος σε μια μπανιέρα με ζεστό νερό ή κάτω από ένα ζεστό ντους , θα ανακουφίσει το σώμα σου και θα χαλαρώσει τους μύες που σφίγγουν όταν είσαι στρεσαρισμένος. (Μια μπανιέρα με ζεστό νερό, έχει αρκετά καλά αποτελέσματα, όπως και οι σάουνες, αλλά δεν έχει καθένας μια σάουνα διαθέσιμη στο σπίτι του…). Καθώς νιώθεις το νερό να τρέχει πάνω σου, φαντάσου τον εαυτό σου τυλιγμένο με μια ζεστή κουβέρτα. Θα αισθανθείς ασφαλής, ανακουφισμένος και ήρεμος.

Ο καιρός των παγετώνων…

Η τεχνική αυτή ακούγεται πολύ παράξενη, αλλά έχει αποτέλεσμα… Όταν η αγωνία και η έντασή σου είναι μεγάλη, γέμισε τον νιπτήρα ή μια λεκάνη με παγωμένο νερό (ναι σωστά διάβασες… παγωμένο νερό), πάρε μια βαθιά ανάσα, και βύθισε το πρόσωπό σου στο νερό για περίπου 30 δευτερόλεπτα. Πίστεψε με, δεν είναι τόσο τρομερό όσο ακούγεται. Αυτή η κατευναστική τεχνική πιστεύεται ότι λειτουργεί επειδή προκαλεί αυτό που είναι γνωστό ως ανακλαστική αντίδραση του σώματος στην κατάδυση. Όταν είσαι σε παγωμένο νερό, το σώμα επιβραδύνει τον μεταβολισμό, προκειμένου να διαθέσει σωστά την ενέργεια σε ζωτικής σημασίας όργανα. Ένας χαμηλωμένος μεταβολισμός μειώνει την ένταση, έτσι όταν το πρόσωπό σου είναι σε παγωμένο νερό, ο μεταβολισμός επιβραδύνεται, η ένταση μειώνεται, θα σταματήσεις να ανησυχείς για τα πράγματα που σε ενοχλούσαν και ο αρνητικός και καταστροφικός μονόλογος στο μυαλό σου σταματά. Όπως είπαμε, η τεχνική αυτή ακούγεται παράξενη, αλλά σε προτρέπω να την δοκιμάσεις!

Αμφισβήτησε τις σκέψεις σου…

Για να καταλάβεις ακριβώς τι σε ενοχλεί και για να το τοποθετήσεις σωστά μέσα στο ευρύτερο πλαίσιο των γεγονότων της ζωής σου, απάντησε στις ακόλουθες ερωτήσεις.

1. Τι με ενοχλεί;

2. Πόσο σημαντική θα είναι αυτή η αναστάτωση για μένα μετά από έναν χρόνο;

3. Υπάρχουν αποδεικτικά στοιχεία ή ενδείξεις που να συνηγορούν στο ότι μπορεί να είναι λανθασμένος ο τρόπος που σκέφτομαι σχετικά με το συμβάν που με απασχολεί;

4. Υπάρχει κάποιος πιο λογικός τρόπος σκέψης ή εξήγηση για το γεγονός που με απασχολεί;

“Εξόρκισε το κακό”… με άσκηση…

Το σώμα ανταποκρίνεται στην πίεση και στο άγχος παράγοντας στρεσογόνες ορμόνες. Ωστόσο, μπορείς γρήγορα να “κάψεις” αυτές τις ορμόνες με άσκηση για τουλάχιστον 15 έως 20 λεπτά. Δοκίμασε κάποια αεροβική άσκηση όπως το τρέξιμο ή το γρήγορο περπάτημα. Αν είναι μια ωραία ημέρα, το να βγεις έξω για περπάτημα ή τρέξιμο θα σου δώσει τα πρόσθετα οφέλη από την έκθεση στον ήλιο και τον καθαρό αέρα. Αν είναι πιο βολικό, πήγαινε στο γυμναστήριο και ακολούθησε κάποιο ατομικό ή ομαδικό πρόγραμμα.

Χαλάρωσε με Μουσική…

Ο ήχος επηρεάζει το μυαλό και το σώμα. Ένας ήχος μπορεί να σε συγχύσει, να σε τρομάξει, να σε αναστατώσει, ή να σε γαληνεύει. Όταν αισθάνεσαι αγχωμένος προσπάθησε να ακούσεις μουσική που θεωρείς χαλαρωτική, είτε αυτή είναι η κλασική, η τζαζ, ή ακόμη και η heavy metal (προσωπικά, ακούγοντας heavy metal… θα με τρελάνει, αλλά εσείς ακούστε οτιδήποτε σας χαλαρώνει και έχει αποτέλεσμα για σας…) ή μπορείτε να ακούσετε κάτι ευχάριστο και γλυκό, χωρίς μουσική, όπως είναι οι ήχοι της φύσης.

Αγάπησε τα… κατοικίδια

Μελέτες έχουν δείξει ότι τα κατοικίδια ζώα μας προκαλούν καλύτερη διάθεση και ενδεχομένως καλύτερη υγεία. Υπάρχουν μελέτες που δείχνουν ότι ένας σκύλος μέσα στο σπίτι βοηθά στη μείωση της αρτηριακής πίεσης. Ως εκ τούτου, εάν δεν έχεις ένα κατοικίδιο ζώο, σκέψου σοβαρά να πάρεις ένα, ή κατά περιόδους τουλάχιστον δανείσου ένα από έναν φίλο που έχει. Παρατηρώντας τα ζώα να παίζουν είναι ιδιαίτερα ευχάριστο, και τα χάδια και η επαφή μαζί τους φαίνεται να ηρεμούν το σώμα μας.

Κάνε αντιπερισπασμό… στο άγχος σου

Όταν είσαι αναστατωμένος, συνήθως το μόνο πράγμα που κατακλύζει το μυαλό και την σκέψη σου είναι η δυσφορία σου. Η εστίαση αυτή στην δυσφορία σου, μόνο χειρότερα μπορεί να κάνει τα πράγματα. Για μια γρήγορη ανακούφιση από μικρής έντασης στρες, προσπάθησε να αποσπάσεις την προσοχή σου. Δοκίμασε τις παρακάτω δραστηριότητες:
» Διαβάστε ένα καλό μυθιστόρημα.
» Πήγαινε στον κινηματογράφο.
» Παρακολούθησε τηλεόραση.
» Σερφάρισε στο διαδίκτυο.
» Παίξτε ένα παιχνίδι.

Μείνε στο… Παρόν

Να θυμάσαι ότι τα περισσότερα από αυτά που σε αναστατώνουν έχουν να κάνουν με το παρελθόν ή το μέλλον. Μπορεί να αισθάνεσαι ενοχές και κατάθλιψη για γεγονότα του παρελθόντος, ή μπορεί να αισθάνεσαι ανήσυχος για μελλούμενα γεγονότα που δεν έχουν ακόμη γίνει και που συνήθως δεν θα γίνουν τελικά ποτέ. Για να βγάλεις τον εαυτό σου από αυτήν την παγίδα, επικεντρώσου σε ότι πραγματικά συμβαίνει γύρω σου τώρα. Παρατήρησε την αναπνοή σου. Νιώσε τα πόδια σου να αγγίζουν το έδαφος. Νιώσε την καρέκλα που κάθεσαι. Δώσε προσοχή στη θερμοκρασία του δωματίου. Κοίταξε τριγύρω και παρατήρησε. Μην κρίνεις. Απλά παρατήρησε και συνέχισε να αναπνέεις.

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s