Πότε να ζητήσω βοήθεια

Όλοι μας, γυναίκες και άνδρες κάθε ηλικίας, είναι πιθανό, σε κάποια φάση της ζωής μας, να έρθουμε αντιμέτωποι με κάποιες δυσκολίες. Αυτές οι δυσκολίες μπορεί να αποτελέσουν εμπόδια τόσο στην ψυχολογική μας όσο και στην κοινωνική μας πορεία.

Τέτοιες δυσκολίες, που μπορεί να κάνουν χρήσιμη ως κι αναγκαία την συμβουλευτική ή την ψυχοθεραπεία, μπορεί να είναι:

· Η επίμονη αίσθηση του ανικανοποίητου

· Συναισθήματα μοναξιάς, θλίψης, αποτυχίας, άγχους και έντασης

· Η χαμηλή αυτοπεποίθηση

· Επίμονες φοβίες για το παρόν & το μέλλον

· Η Εσωτερική ανάγκη για αυτογνωσία & αυτοβελτίωση

· Η Αίσθηση υπαρξιακού κενού

· Η αναζήτηση πληρέστερου νοήματος στη ζωή

· Η ανεξήγητη κόπωση, ή οι αϋπνίες

· Δυσκολίες επικοινωνίας στις συζυγικές, οικογενειακές, εργασιακές & διαπροσωπικές σχέσεις

· Έντονες διακυμάνσεις σωματικού βάρους που μπορεί να συνδέονται με διαταραχές διατροφής

· Δυσκολία στο σχεδιασμό και την πραγματοποίηση στόχων

· Κρίσεις πανικού

· Κατάθλιψη

· Επίμονες αρνητικές σκέψεις

· Αγοραφοβία

· Προβλήματα που συνδέονται με τη χρήση ναρκωτικών ή αλκοόλ

· Δυσκολίες στον έλεγχου του θυμού (βίας κι επιθετικότητας)

· Σεξουαλικά προβλήματα, ή ανησυχίες

· Προβλήματα που συνδέονται με τη συμπεριφορά του παιδιού, ή/και την επίδοση του στο σχολείο

· Ένταση & άγχος στην οικογένεια που έρχονται αντιμέτωποι με χρόνιες ασθένειες

· Ενδοοικογενειακή κακοποίηση

· Εργασιακά και οικονομικά προβλήματα

Εάν αντιμετωπίζετε μια ή περισσότερες από τις παραπάνω δυσκολίες (ή “θεραπευτικό αίτημα”), μια επίσκεψη σε ειδικό ψυχολόγο το συντομότερο, πριν η δυσκολία αυτή γίνει ανυπέρβλητο εμπόδιο στην ζωή σας, θα ήταν ίσως η ενδεδειγμένη κίνηση.

Θα ήταν χρήσιμο κατά την επίσκεψη σας στον Ψυχολόγο, να βεβαιωθείτε πως ο συγκεκριμένος επαγγελματίας που επιλέξατε έχει άδεια άσκησης του επαγγέλματος του Ψυχολόγου στην Ελλάδα (καθώς τα τελευταία χρόνια αυξάνεται ο αριθμός συμβούλων και ψυχοθεραπευτών που δεν είναι ψυχολόγοι. Νομικά ένας σύμβουλος ή ψυχοθεραπευτής δεν απαιτείται να είναι ψυχολόγος, οπότε θα είναι καλό να το ελέγχετε για να ξέρετε και τι υπηρεσίες μπορείτε να πάρετε).

Ένα επίσης πολύ βασικό είναι το τι θα νιώσετε στην πρώτη σας συνάντηση. Αν νιώσετε άνετα και πως μπορείτε να έχετε αίσθημα ασφάλειας κι εμπιστοσύνης για αυτόν τον άνθρωπο, συνεχίστε… Αν όχι έχετε αναφαίρετο δικαίωμα να αναζητήσετε εκείνον τον ειδικό που σας ταιριάζει περισσότερο και νιώθετε πως μπορείτε να του μιλήσετε και να συνεργαστείτε μαζί του.

Μέσα από την καλή επικοινωνία, τη συζήτηση, και τη συνεργασία με τον ειδικό θα μπορέσετε να:

· Δώσετε χώρο στις ανάγκες σας που σχετίζονται με τα παραπάνω συμπτώματα, αλλά μέχρι τώρα δεν καταφέρατε να τις εκφράσετε και να τις ικανοποιήσετε,
· Θα ανακαλύψετε τις κρυμμένες σας δυνάμεις και θα μάθετε να τις εκφράζετε αποτελεσματικά στην επικοινωνία σας με τους άλλους,
· Θα δοκιμάσετε, σε ένα ασφαλές πλαίσιο και περιβάλλον, νέες σκέψεις και συμπεριφορές που με την κατάλληλη καθοδήγηση μπορούν να αλλάξουν τη ζωή σας προς την κατεύθυνση που εσείς θέλετε.
· Θα δώσετε πιο πλήρες νόημα στην καθημερινή σας ζωή, αφού θα έρθετε σε επαφή με τις πραγματικές σας επιθυμίες και ανάγκες, δίνοντας στον εαυτό σας την ευκαιρία να πραγματώσει ολόκληρο το δυναμικό που κρύβεται μέσα σας.

Να σημειώσουμε εδώ πως κάποιος που αποφασίσει να κάνει ψυχοθεραπεία, ατομική ή ομαδική, δεν αντιμετωπίζει περισσότερα προβλήματα ή είναι πιο αδύναμος από κάποιον που δεν αποφάσισε να μπει ακόμα σ’ αυτήν την διαδικασία.

Απλώς, ο πρώτος φέρεται πιο υπεύθυνα απέναντι στη ζωή, στην ύπαρξή του, και στους γύρω του.

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s